O firmie CMC S.A. w Radomiu

CMC S.A. zajmuje się produkcją soli sodowej karboksymetylocelulozy jako kontynuator Pronitu, a następnie Pronicelu od 1969 roku przeniesionej z Pionek do nowo wybudowanej linii produkcyjnej w Radomiu. Skupiamy się na produkcji CMC (karboksymetylocelulozy) dla różnych gałęzi przemysłu. Wykorzystując wiedzę i doświadczenie technologów, wsparte próbami laboratoryjnymi, tworzymy wysokiej jakości sól sodową. Nasze produkty, takie jak „POLLOCEL®” i „POLOFIX®”, wspomagają rozwój technologii w wielu gałęziach gospodarki. Zachęcamy do skontaktowania się z nami telefonicznie lub mailowo. Posiadamy duże i nowoczesne wyposażenie laboratorium, w którym wykonywane są badania dopuszczające nasze produkty do sprzedaży.

rury

Strategie CMC S.A.

Strategie generalne

Na poziomie generalnych strategii firma CMC S.A. stosuje strategię integracji pionowej w górę, w oparciu o dywersyfikację koncentryczną poprzez zastosowanie innowacyjnej technologii w celu podniesienia jakości produktu, form komunikacji i obsługi klienta.

Rozwój technologiczny sektora jest powolny, zapotrzebowanie na produkty jest stałe i wynika z zapotrzebowania klienta z tradycji sektora produkcyjnego cmc, bariery wejścia sektora są wysokie, ze względu na wysokie koszty, złożone procesy technologiczne oraz przepisy i normy.

Poprzez opracowanie innowacyjnej technologii uzyskaliśmy skrócenie łańcuchów dostaw, skrócenie procesu produkcyjnego, zniwelowanie skutków ubocznych w postaci odpadów. 
Stosujemy integrację pionową w górę, czyli strategie łączenia w ramach logiki technologicznej – strategie kooperacyjne.

Działanie w ramach tej strategii to udostępnianie klientom procesu technologicznego. Korzyściami dla klientów jest uzależnienie się od drogich i ograniczonych dostaw surowców cmc, wpływ na podniesienie jakości wyrobów, w konsekwencji regulowanie i obniżenie kosztów, możliwość do dywersyfikacji oraz ograniczenie ryzyka.

W CMC S.A. stosujemy dywersyfikację koncentryczną w obszarze technologii produkcyjnej, poprzez zastosowanie wiedzy, B+R w wytworzenie nowego innowacyjnego potencjału produkcyjnego

 

Strategie konkurencji

Na poziomie działań w sektorze stosujemy dwie koncepcje działania:

  • Strategia zróżnicowania jakościowego;
  • Strategia/koncepcja błękitnego oceanu.

Stosując strategię zróżnicowania jakościowego opieramy swoje działania na:

  • Długiej tradycji i doświadczeniu funkcjonowania w sektorze;
  • Budujemy cechy wyróżniające w zakresie marketingu;
  • Bazujemy na mocnej stronie jakie są badania i rozwój;
  • Innowacyjności technologicznej;
  • Restrykcyjnej kontroli jakości;
  • Pozycji na rynku powiązaną z marką produktu zbudowaną na tradycjach zarządzania firmą;
  • Lojalnych nabywcach;
  • Doskonałej znajomości potrzeb rynku;
  • Optymalnym systemie motywacyjnym.
  • Realizujemy tę strategię poprzez umiejętności koordynowania podejścia w zakresie zarządzania organizacją, zdolności pozyskiwania zasobów i oddziaływania na klienta.

Poprzez pogłębioną analizę czynników stanowiących kluczowe źródła przewagi sukcesu, analizie działań konkurentów, wykorzystując potencjał firmy CMC S.A., osiągamy założone cele poprzez:

  • Bycie elastycznym w procesach zarządzania,
  • Bycie elastycznym i dopasowanym do potrzeb klientów;
  • Szybkie reagowanie na zamiany zachodzące na rynku;
  • Stosowanie benchmarkingu, aby wykorzystywać najlepsze rozwiązania;
  • Stosowanie kompleksowego zarządzania jakością;
  • Stosowanie outsorcingu czyli korzystanie z usług i zasobów firm zewnętrzntch;
  • Stosowanie zarządzanie oparte na wiedzy.

Jako CMC S.A. stosujemy strategię BOS opierając swoje działania na innowacyjnym procesie produkcyjnym na rynku wytwórców produktów cmc, który jest jedyny w swoim rodzaju i podchodzi do produktu od strony wyższych potrzeb. Zarządzanie w firmie CMC S.A. w oparciu o koncepcje BOS opiera się o „innowacyjną wartość”.

Podstawowym założeniem jako innowacyjna wartość strategii błękitnego oceanu w CMC S.A.:

  • Innowacyjna wartość, poprzez nowy sposób myślenia i realizacji produkcji;
  • Koncentracja na tworzeniu nowej, bezpośredniej przestrzeni rynkowej poprzez wprowadzenie produkcji bezpośrednio u klienta;
  • CMC S.A. dąży do wyjątkowości, odpowiedzialności środowiskowej oraz obniżania kosztów;
  • Stwarza wartość dla nabywcy wzrasta poprzez stworzenie elementów jakie wcześniej konkurencja nie oferowała.

Podstawowym założeniem jako innowacyjna wartość strategii błękitnego oceanu w CMC S.A.:

  • Innowacyjna wartość, poprzez nowy sposób myślenia i realizacji produkcji
  • Koncentracja na tworzeniu nowej, bezpośredniej przestrzeni rynkowej poprzez wprowadzanie produkcji bezpośrednio u klienta,
  • CMC S.A. dąży do wyjątkowości, odpowiedzialności środowiskowej oraz obniżania kosztów,
  • Stwarza wartość dla nabywcy wzrasta poprzez stworzenie elementów jakie wcześniej konkurencja nie oferowała.

Działania podejmowane przez firmę CMC S.A. w ramach strategii BOS to:

  • Plan działania oparty na danych,
  • Dążenie do różnicowania i niższych kosztów,
  • Tworzenie bezpośredniej przestrzeni rynkowej,
  • Wzmacnia poprzez narzędzia i procesy,
  • Zapewnia proces krok po kroku wraz z wsparciem technologicznym,
  • Maksymalizuje szanse, minimalizując ryzyko,
  • Kierunkuje na korzystny wynik wytwórczy.

PODSUMOWANIE

Atrybutami kluczowych kompetencji wykorzystywanych w firmie są:

  • Innowacyjny proces produkcyjny posiada trudność do imitacji przez konkurentów;
  • Substytucyjność jest w przestarzałej linii technologicznej;

 

Strategie funkcjonalne

Strategie funkcjonalne stosowane przez CMC S.A. to głównie: strategie produktowe, marketingowe, inwestycyjne, współpracy – alians.

Strategie produktowe

Strategia produktowa stosowana przez CMC S.A. polega na dostosowaniu produktu do wymagań klienta oraz jego obecnych i przyszłych potrzeb. Takie działania mają już miejsce na początku tworzenia koncepcji produktu i są kontynuowane na ciągłym etapie rozwoju produktu, czyli wejścia na rynek oraz sprzedaży.

Strategie marketingowe

Wśród najważniejszych działań strategii marketingowych firma CMC S.A. podejmuje: strategię marketingu treści, komunikacji i PR, promocji.

CMC S.A. prezentuje szerokiemu gronu odbiorców swoje produkty, rozwiązania technologiczne usługi i firmę, poprzez artykułu zarówno przestrzeni e-Środowiska jak również marketingu treści, komunikacji i PR, promocji.

CMC S.A. prezentuje szerokiemu gronu odbiorców swoje produkty, rozwiązania technologiczne usługi i firmę, poprzez artykułu zarówno w przestrzeni e-Środowiska jak również na kongresach, konferencjach oraz targach.

Dzięki zamieszczonym w artykule grafikom, zdjęciom czy filmom wideo, przekaz dociera w lepszy i łatwiejszy sposób do odbiorców, a poprzez linki umieszczone w tekstach przekierowania będą do bezpośredniej strony firmy.

Dzięki tym działaniom firma CMC S.A. poprawia swoje pozycjonowanie i reputację marki.

Strategia marki budowana jest przez CMC S.A. na podstawie jej odmienności technologicznej. Jednak przemawia językiem nabywcy i rozwiązuje jego realne potrzeby.

Strategia promocji i komunikacji w zasadniczych założeniach dąży do postrzegania własnej marki i zajmowania pozycji rynkowej jako nowoczesnego producenta surowców cmc oraz inicjatora przedsięwzięć i projektów zauważalnych w Polsce i w świecie. To oznacza przede wszystkim nie tylko wykorzystanie  możliwych szans rozwojowych, ale również rozwinięcie umiejętności komunikacji marketingowej.

CMC S.A. zajmuje się między innymi badaniami i wdrażaniem nowoczesnych technologii z zakresu wytwarzania produktów cmc jednocześnie dąży do kształtowania harmonijnej, zrównoważonej przestrzeni wytwórczej wobec obecnych wyzwań środowiskowych, mian klimatycznych ora przemian społecznych. Dlatego kluczowym wyzwaniem strategii promocji CMC S.A. jest wypracowanie skutecznych i efektownych metod komunikowania swoich możliwości, sukcesów, projektów i badań.

Działania promocji CMC S.A. można zdefiniować jako:

  • Zwiększenie rozpoznawalności arki na obszarze całego kraju i świata,
  • Pozycjonowanie marki w świadomości klienta, jako nowoczesnego producenta o wysokim potencjale rozwoju i realizacji pasji.

Celem komunikacji w intrenecie jest podwojenie istniejących zasięgów w ciągu 3 lat, dzięki treściom jakościowym oraz budowanie zaangażowania, korzystając z dostępnych narzędzi online i mediów.

Strategia inwestycyjna

CMC S.A. poprzez inwestowanie w nowoczesne technologia w dyżym stopniu rezygnuje z bieżącej konsumpcji zysków ba rzecz przyszłych, aczkolwiek odroczonych w czasie korzyści. Celem inwestowania jest osiągnięcie możliwe najwyższej stopy zwrotu przy akceptowalnym poziomie ryzyka.

Firma realizując strategię inwestycji w technilogię opiera się na zasadach:

  • Długi horyzont inwestycyjny, uwarunkowany ciągłą analizą informacji i uwarunkowań gospodarczych;
  • Wysoki poziom rozwoju sektorów klientów, wymaga coraz bardziej zaawansowanych procesów i technologii;
  • Poziom wiedzy oraz B+R podstawą do utrzymania rozwoju.

Strategie współpracy – Alianse strategiczne zielone

Firma CMC S.A. nawiązuje współpracę z organizacjami proekologicznymi w ramach badań i opinii dotyczącej stosowanych rozwiązań technologicznych. Każda z organizacji takich jak: kluby dyskusyjne, fundacje zajmujące się ochroną środowiska, uczelnie wyższe, oferują: umiejętności, wiedzę czy know-how, a  korzyści z kooperacji dzielone są pomiędzy strony sojuszu.

Alianse te opierać się będą na realizacji wspólnych celów ekologicznych. Tego typu „zielone alianse”, mając na względzie kreowanie proekologicznych produktów i technologii.

Dla firmy CMC S.A. współpraca z organizacjami proekologicznymi pozwala szybciej i efektywniej budować mocną i stabilną pozycję konkurencyjną zarówno na rynku lokalnym jak i międzynarodowym, jednocześnie spełniając warunki zrównoważonego rozwoju oraz dbałość o przyszłość środowiska.  

 

WIZJA

Zawsze zmierzamy w kierunku postępu i innowacji. Pragniemy być cenionym na rynku dostawcą szerokiego zakresu naszych wyrobów dla przemysłu oraz oferować klientom indywidualne podejście, dopasowanie do poszczególnych potrzeb.

Chcemy być atrakcyjnym pracodawcą. Przyciągać ludzi odważnie stawiających czoła wyzwaniom oraz chętnych do pracy nad rozwijaniem swoich kompetencji.

Zamierzamy stale się rozwijać, poprzez wykorzystanie nowych technologii, wdrażanie systemów wspomagających sprzedaż i świadczenie usług.

Wszystkie działania mają na celu zapewnienie wzrostu wartości firmy oraz zagwarantowanie naszym pracownikom komfortowych warunków pracy i rozwoju, by mogli coraz lepiej wspierać naszych klientów, dążąc do wspólnego sukcesu w biznesie.

Wytrwale zmierzamy w kierunku ochrony środowiska stale zmniejszając energochłonność produkcji w nowej technologii poprzez jej prezentowanie Światu.

Dążymy do wprowadzania naszej nowej technologii do większości lub wszystkich zakładów produkcyjnych CMC, oszczędzimy tym samym dużo drzew przeznaczonych na celulozę do produkcji CMC.

Podstawy:

  • Pielęgnujemy doświadczenie, tradycje i wartości wypracowywane przez lata;
  • Na bieżąco analizujemy potrzeby rynku i podejmujemy wyzwania biznesowe, dostarczając rozwiązania adekwatne do oczekiwań naszych klientów;
  • Nieustanie pracujemy nad nowymi zastosowaniami CMC w nowych obszarach przemysłu

NASZE WARTOŚCI:

  • Jesteśmy zaufanym partnerem handlowym naszych klientów;
  • Słuchamy naszych klientów i przewidujemy ich potrzeby;
  • Naszym klientom zapewniamy uczciwy i sprawdzony sposób sprzedaży;
  • Z determinacją i odpowiedzialnie doprowadzamy każde zadanie do końca;
  • Nasi pracownicy to pasjonaci nowoczesnych technologii, naszej firmy, pracy i życia;
  • Jesteśmy pewni jakości promowanych przez nas marek;
  • Wspomagamy społeczności charytatywne.

 

MISJA

Celem istnienia firmy jest wypełnienie luki materiałowej cmc technicznej w znacznym obszarze Europy.

Celem jest również budowanie jak najlepszej marki na rynku od ponad 54 lat, specjalizującą się w produkcji sms technicznej, oraz kompleksowym rozwijaniu problemów naszych klientów, zapewniający doradztwo w zakresie chemiczno-technicznym w zakresach wykorzystywanie cmc technicznej w branżach: wiertniczych, detergentów, farbiarskich, kosmetycznych o wszędzie tam, gdzie niezbędne są zagęstniki.

Naszym dużym kapitałem są doświadczeni pracownicy, którzy ogromnym zaangażowaniem i wytrwałością wykorzystują specjalistyczną wiedzę i doświadczenie branżowe oraz swój potencjał najlepiej jak potrafią, dzieląc się tą wartością z klientami.

Zbudowana na takich podstawach relacja z odbiorcami jest celem naszej firmy i zapewnia profesjonalną usługę oraz zadowolenie z dostarczonych przez nas surowców. W każdym momencie nasi doświadczeni chemicy są gotowi współpracować z klientami w zakresie doskonałego dostosowania naszego wyboru do konkretnych potrzeb odbiorcy.

Nasze priorytety:

  • Oferowanie zarówno nowatorskich jak i sprawdzonych rozwiązań stosowania cmc – technicznej w różnych gałęziach przemysłu
  • Podejmowanie się zadań trudnych i skomplikowanych zastosowań cmc – technicznej;
  • Wychodzenie naprzeciw potrzebom klientów i współpraca z nimi aż do końca wypracowania odpowiedniego dla nich naszego wyrobu;
  • Zapewnianie wysokiego standardu obsługi oraz dbanie o trwałe relacji z klientami, oparte na uczciwości, szacunku, bezpieczeństwie i zaufaniu;
  • Prowadzenie biznesu społecznie odpowiedzialnego;
  • Dbanie o rozwój osobisty pracowników i komfort ich pracy;
  • Permanentna kontrola wyprodukowanego surowca w swoim laboratorium;
  • Kontrola zakupionych surowców do naszej produkcji.